Suurenna fonttiaPienennä fonttia
Eläkeliitto

Piirihallituksen kokous 8.12.2017

Piirihallituksen päätöksellä palkataan virkaatekevä toimistosihteeri Viivi Hiekkanen piirin toimistoon 1.3.-30.6.2018.

Järjestöpäivä toteutetaan yksipäiväisenä. Paikkaa kartoitetaan. Päivämääriksi ensisijaisesti 2.10. toiseksi 27.9. kolmanneksi 14.9.

Haetaan toimekasta toimintaa- projektiavustusta koulutustoimikunnan esityksen mukaisesti ATK-koulutuksen järjestämiseksi.

Liittokokous ja kesäjuhla-tapahtuman käsiohjelman kokoaminen päätettiin ulkoistaa ammattilaiselle.

Piirihallitus antoi hyväksynnän edistää ensiapukoulutuksen järjestämistä nykyisille piirin tanssien järjestysmiehille.

Piirihallituksen kokous 29.9.2017

Eläkeliiton sääntöuudistukseen piirihallitus otti kannan, että sääntöjen kohta liittokokousedustajien määrästä pitäisi säilyttää ennallaan. Lisäksi todettiin, että yhdistyksen lopettaessa toimintansa, yhdistyksen tulisi voida päättää jääneistä rahavaroista, toisin kuin sääntömuutoksessa ehdotetaan. Näistä sääntökohdista tiedotetaan järjestöjohtaja Kirsi Mustakalliolle.

Piirin syyskokoukselle piirihallitus esitys jäsenmaksuksi on entinen 3,50 euroa. Jäsenmaksun perinnän yhteydessä piiri laskuttaa myös liiton jäsenmaksun ja tilittää sen liitolle. (Liiton jäsenmaksu on v. 2017 kuusi euroa. Jäsenmaksu pysynee samana v. 2018. Liiton jäsenmaksuun sisältyy EL-sanomat).

Todettiin piirihallituksen erovuoroiset jäsenet:

Alue I Talonen Risto Kinnula, erovuorossa, 6 vuotta ei voida valita uudelleen

Anjam Shaukat Pihtipudas 1 v

Alue II Hiltunen Jukka Karstula 1 v

Ketola Juhani Saarijärvi 1 v

Alue III Huutonen Anneli Sumiainen 2 v, erovuorossa

Koskinen Simo Uurainen 1 v

Alue IV Heinäaho Martti Petäjävesi 4 v, erovuorossa

Mäkinen Esa Haapamäki 1 v

Alue V Kalenius Tapani Jyväskylän mlk 4 v, erovuorossa

Mennala Seija Korpilahti 2 v, erovuorossa

Alue VI Hakuli Anneli Laukaa 4 v, erovuorossa

Alueen toinen paikka avoin

Piirihallitus esittää, että syyskokous valitsee jäsenet erovuoroisten tilalle.

Liittokokouksen suurkuoron kustannuksista päätettiin seuraavasti: Piirihallituksen kannan mukaan esiintyjille annetaan päivälippu tapahtumaan sekä pullakahvit. Yhdistyksien toivotaan osallistuvan laulajien matkakustannuksiin.

Piirihallituksen kokous 10.3.

Piirihallitus hyväsksyi tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen kevätkokoukselle esitettäväksi.

Piirihallitus pitää tärkeänä, että yhdistykset omassa mainonnassaan, lehti-ilmoittelussaan käyttävät oikeaa muotoa yhdistyksen nimessä. Eli oikea muoto on esim. Eläkeliiton Jämsän yhdistys.

Piirihallituksen kokous 11.1.2017

Piirihallitus vahvisti kokouksessaan liittokokoustapahtuman ohjelmatoimikunnan.

Ohjelmatoimikuntaan nimettiin seuraavat henkilöt:

Osmo Kärkkäinen (puheenjohtaja)

Jäseniksi Tellervo Lehtoranta, Terttu Toivonen, Sirkka Kauppinen, Pauli Nokelainen ja Yrjö Määttä. Sihteerinä toimii Sirpa Pitkänen. Keskustoimistolta Marika Sarha ja Kirsti Mustakallio vuorottelevat toimikunnan jäseninä.

Piirihallituksen kokous 5.10.2016

Piirihallituksen päätöksellä aluepäiväkierrokset vuodelle 2017 jätetään pois toimintasuunnitelmasta.
Aluepäivien sijaan pidetään kaikille yhteinen seminaaripäivä, jossa vaihtuvasti eri aiheita ja luentoja.

Piirihallituksen kokous 14.3.2016

Toimintakertomus ja tilinpäätös hyväksyttiin esitettäväksi kevätkokoukselle.

Piirihallituksen päätöksellä haetaan RAY:n tukemaa ryhmälomaa vuodelle 2017. Ensisijainen haku tehdään keväälle, toissijaisesti syksyyn. Haussa 48 paikkaa.

Piirihallituksen päätöksellä toiminnanjohtajalle annetaan valtuudet hakea RAY:n Paikka auki -projektin rahoitusta toimistoavun palkkaamiseen vuodelle 2017.

Piirihallitus vahvisti toimikunnat vuosille 2016-2017. Toimikunnat voit katsoa tästä

Piirihallituksen kokous 26.1.2016

Toimintakauden ensimmäisessä kokouksessaan valittiin piirihallitukselle varapuheenjohtaja. Piirihallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin Tapani Kalenius Jyväskylän maalaiskunnan yhdistyksestä.

Työvaliokuntaan valittiin puheenjohtaja Yrjö Määtän ja toiminnanjohtaja Sirpa Pitkäsen lisäksi Tapani Kalenius (Jyväskylän mlk)sekä Anneli Hakuli (Laukaan yhdistys).

Eläkeliiton Keski-Suomen piirin edustajaksi Keski-Suomen eläkeläisjärjestöjen neuvottelukuntaan valittiin Yrjö Määttä ja Raimo Sopo. Raimo Sopo on vielä v.2016 EL hallituksen jäsen.

Piirihallituksen edustajat toimikuntiin valittiin seuraavasti: Kulttuuritoimikunta Sirkka Kauppinen, liikuntatoimikunta Yrjö Määttä, koulutustoimikunta Seija Mennala ja tiedotustoimikunta Yrjö Määttä.

Kilpailutoiminnan toimintatavoiksi piirihallitus vahvisti kannan, jonka mukaan piiri ei tue taloudellisesti Eläkeliiton valtakunnallisiin kilpailuihin osallistuvia henkilöitä.